| Target 26er (Appel) | No-name 29er (Peer) |
Leeftijd | (ong.) 10 jaar | nieuw |
Framemateriaal | Aluminium | Carbon |
Voorvork | Geveerd Alu/staal | Star Carbon |
Wielen | ? (maar zwaar!) | ZTR Crest met XT naven |
Banden (buiten) | Schwalbe Big Apple | Schwalbe Super Moto |
Banden (binnen) | Binnenband | Tubeless (vloeibare latex) |
Groep | Shimano Deore 3 x 9 | Sram X9 2 x 10 |
Gewicht | 14 kg | 10 kg |
Remmen | Shimano Deore velgrem | Shimano Deore schijfrem |
Omtrek wiel/band | 26 inch | 29 inch |
De belangrijkste (materiaal)verschillen op het strand zijn volgens mij:
- het totaal gewicht,
- het gewicht van de velg/band combi,
- soepele tubeless strandband met voeibare latex én
- grote wielomtrek.
Het is dus een combinatie. Zouden de specs van de 2 fietsen identiek zijn op de bandenmaat na, dan zou het verschil er wel zijn maar stukken kleiner. De grote wielomtrek geeft vooral voordeel in de slechte, slappe of mulle stukken.
Dit alles is ontsproten uit het brein van een leek. Dat u het weet.
Een mooi 'vergelijkend waren onderzoek' Martin.
BeantwoordenVerwijderenEn ook mooi dat het voordeel dan zo duidelijk naar je eigen mooie 'project' uitvalt; Dat moet veel voldoening geven. Dat "No-Name" kan trouwens absoluut niet. Met z'n zwarte mystieke uitstraling vindt ik hem wel wat weg hebben van de 'knight rider'. Bij deze mijn voorstel hieromtrent. Geniet er van deze winter!